Rejtőzködő kincsek, szép magyar szigeteken, nárciszvirágzás az Erdélyi-érchegységben

Nárciszvirágzás. Mi mással lehetne csábítani a kedves kirándulókat a jelen cikkünkben is bemutatása kerülő újabb csodálatos tájegység kapcsán, mely rengeteg látnivalóval szolgál. A Csillagösvény által megálmodott úton nagyszerű magyar emberekkel találkozhat, betekintést nyerhet a helyiek megmaradásért vívott harcába, történelmi helyszíneken járhat.

Nárciszvirágzás
RE JTŐZKÖDŐ KINCSEK, SZÉP MAGYAR SZIGETEKEN

Szívbéli élmények, nagy találkozások a szórványban élő magyarokkal Fehér és Hunyad megyében. Nárciszvirágzás az Erdélyi-érchegységben
»» 2017. május 17–21. (5 nap, 4 éj)
Ár: 59.900 Ft

Tartalmazza: utazást, szállást, félpanziót, honismereti vezetést, néptánc műsort 3 alkalommal.
Szállás: Csernakeresztúron, Vajasdon és Magyarlapádon, falusi turizmus keretében, vendégszerető magyar családoknál.
Honismereti vezető: Kovács Jenő, Julianus-díjas mérnök, szórványkutató.

1. nap: 6.45-kor indulunk Budapestről (útirány: M5, Szeged).
A Forray-család által építtetett kastélyba látogatunk Soborsinban, amely később a román király, majd Nicolae Ceauşescu villája volt. Guraszádán megállunk a 13. századi ortodox templomnál, amely a Maros völgyének egyik emblematikus helyszíne.

Marosillyén megtekintjük a „Vörös Bástyát”, Bethlen Gábor szülőhelyét,

és végigtekintünk a Bornemissza család ősi birtokán. A Ruszka-havasok eldugott kis román településén, Feresden helyi ételkülönlegességgel és archaikus néptáncbemutatóval várnak bennünket.

2. nap: a Dédácsi Botanikus Kertbe látogatunk, amelyet Erdély legszebb arborétumának tartanak. Ma 250 európai, ázsiai és észak-amerikai fa- és cserjefaj található meg benne. Kazinczy is járt itt, kedvenc helyén emlékkő áll.

Algyógyon fürdési lehetőségünk adódik a termálvízéről híres Feredőben, VAGY amíg a többiek fürdőznek, történelmi emléktúrára indulunk a Maros-völgyében. Megtekintjük a kenyérmezei csata emlékművét, Alvinc református templomát, a Martinuzzi kastélyt és Borberek református templomát.

Gyulafehérváron meglátogatjuk a püspöki székesegyházat, a püspöki palotát, valamint a fejedelmi palotát. A várnegyeden belül található a város egyetlen magyar iskolája, a Gróf Majláth Gusztáv Líceum is. Magyarlapádon ismerkedünk a környékbeli falvak magyar gyermekei számára létesített szórványkollégiummal.
Fugadon a lapádi fiatalok tartanak néptáncbemutatót Bánffy Farkas ősi kúriájának udvarán.

3. nap: itt a nárciszvirágzás ideje az Erdélyi-szigethegységben. Az 1000 m-nél is magasabban fekvő negrileasai fennsíkon néhány órás csodaszép kirándulást teszünk, és

gyönyörködhetünk a virágos szőnyegként elénk táruló Nárciszmezőben.

Ellátogatunk Verespatak római tárnájába, valamint a Bányászati Múzeumba, amelyek izgalmas
időutazásra hívnak bennünket. A régi városmag minden egyes épülete az egykori magyar világ jólétéről tanúskodik. Abrudbányán a református lelkész mesél arról, hogyan próbál az itt élő, megfogyatkozott magyarság érvényesülni. Magyarigenben Erdély talán legszebb, fallal körülvett barokk templomát találjuk. Itt alkotott a legendás történetíró, Bod Péter, akinek sírja a várfalakkal körülvett templomkertben látható.

4. nap: Tövisen két műemlék templomába látogatunk, majd egy igazi helyi különlegesség gyanánt átkompolunk a Maros-folyó túloldalán fekvő Magyarkapudra. Az egykori kúriaépület kertjéből belátni az egész Maros-völgyet, Erdélyi-hegyalját és a Szigethegység vonulatait.

Tűrön a római katolikus plébános, Kemenes Lóránt, a helyi Magyar Ház megálmodója vár minket ebédre. A színmagyar kis faluban, Magyarpéterfalván óvoda és I-IV. osztályos iskola is működik. Az országhatáron túl is
népszerű Hanga néptánccsoportjuk fergeteges műsorral vár minket. Zsidvén, a Küküllő menti borok hazájában meglátogatjuk a borgazdaságot, majd exkluzív borkóstolóban lesz részünk a küküllővári Bethlen-Haller kastély udvarán.

5. nap: Nagyenyeden Szakács Julcsi várja a csoportot: bemutatja a csodálatos vártemplomot, a diákemlékművet, valamint a

Bethlen Gábor által 1622-ben alapított Kollégiumot,

ahol maga Julcsi is töltötte diákéveit. A Kőközön keresztül érkezünk Torockószentgyörgyre. Ebéd a már nevében is varázslatos Székelykő Kúriában. Az
Europa Nostra díjas Torockón megtekintjük a néprajzi múzeumot.

Érkezés 10 óra körül Budapestre.